Ιούνιος 2022
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Deloitte, η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία γνώρισε μια δεκαετία σταθερής ανάπτυξης πριν χτυπήσει η πανδημία του COVID-19. Ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος του τουρισμού βίωνε συνεχώς σε αλλαγές λόγω των διαφόρων διεθνών τάσεων που επηρεάζουν τα επιχειρηματικά και λειτουργικά μοντέλα του κλάδου. Στο επίκεντρο, όπως πάντα, βρίσκονταν οι προτιμήσεις και συμπεριφορές των καταναλωτών και η ικανότητα των ξενοδοχείων να προσελκύουν και να διατηρούν πελάτες.
Οι τάσεις του κλάδου σήμερα συνεχίζουν να καθοδηγούνται από τις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να απευθύνονται σε νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. Millennials, digital nomads, επαγγελματικές δραστηριότητες, κ.λπ.), ενώ παρέχουν βελτιωμένες και εξατομικευμένες εμπειρίες ταξιδιωτών και υιοθετούν ψηφιακές λύσεις και βιώσιμες πρακτικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Έτσι, οι νέες τάσεις δείχνουν ότι ο πιο αγαπημένος προορισμός των ταξιδιωτών είναι τα πολυτελή resort.
Το "Hotel of the Future" δίνει έμφαση στο design ως θεμελιώδες στοιχείο στην καρδιά της ταυτότητας, του χαρακτήρα και της επωνυμίας για ένα πολυτελές θέρετρο. Με την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία να ανακάμπτει από την πανδημία, τα πολυτελή θέρετρα καλούνται να επανεξετάσουν το σχεδιασμό και τη λειτουργεία τους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά.
Για να εντοπίσει τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις στον σχεδιασμό των θέρετρων, η Deloitte διεξήγαγε μια λεπτομερή έρευνα για πολυτελή θέρετρα στην περιοχή της Μεσογείου που ανακαινίστηκαν ή ξεκίνησαν πρόσφατα τη λειτουργία τους. Η έρευνα εξέτασε παράλληλα τις πιο πρόσφατες τάσεις στο design με τη βοήθεια επιλεγμένων διεθνών αρχιτεκτονικών εταιρειών.
Η έρευνα ανέδειξε τις παρακάτω τάσεις για τα πολυτελή resort της μεσογείου:
Αυθεντικότητα με τοπικά στοιχεία: Τα resorts θα πρέπει να αναδεικνύουν ταυτόχρονα τα ιστορικά στοιχεία του τόπου και παρέχουν όλα τα σύγχρονα μέσα για να αποτελούν μια ιδανική και ολοκληρωμένη επιλογή για τους επισκέπτες. Τα χαρακτηριστικά στοιχεία της τοπικής κουλτούρας, μπορούν να προσφέρουν μια αυθεντική τοπική εμπειρία στους φιλοξενούμενους.
Οικειότητα: Η άνεση στη διαμονή και το αίσθημα οικειότητας στο χώρο είναι πολύ σημαντικά στοιχεία για τη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη. Αυτό επιτυγχάνεται εύκολα με τη χρήση ποιοτικού εξοπλισμού και την πρόσληψη φιλικού προσωπικού.
Βιωσιμότητα: Με την κλιματική αλλαγή και τα περιβαλλοντικά προβλήματα, η αειφορία και η βιωσιμότητα έρχονται στο επίκεντρο της προσοχής για τους περισσότερους ταξιδιώτες. Μάλιστα, οι περισσότεροι ταξιδιώτες δηλώνουν ότι θα επέλεγαν να μείνουν σε resort που χρησιμοποιεί υλικά φιλικά προς το περιβάλλον για το σχεδιασμό και τον ανεφοδιασμό του.
Wellness: Πολλοί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων πιστεύουν ότι οι επισκέπτες θα επιλέξουν ξανά το κατάλυμά τους, αν προσφέρει υπηρεσίες ευεξίας (wellness) και βιοφιλίας (biophilic). Τέτοια στοιχεία τα συναντάει κανείς συχνά στα resort και τα πιο συνηθισμένα είναι o φυσικός φωτισμός στους εσωτερικούς χώρους, η χρήση μη επεξεργασμένων υλικών, ο ουδέτερος χρωματισμός, η οπτική σύνδεση με τη φύση και άλλα.
Smart technologies: Από τις τάσεις για τα ξενοδοχεία του μέλλοντος, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι νέες καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων. Όλο και περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες υιοθετούν smart τεχνολογίες και φαίνεται ότι είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει στην αγορά.
Instagrammability: Αυτή η «νέα» τάση στοχεύει κυρίως τα νεανικά κοινά καταναλωτών, που παρουσιάζουν έντονη ενεργητικότητα στα social media. Αυτό το target group ταξιδεύει συνέχεια και αναζητά νέες εμπειρίες. Πρώτη προτεραιότητα σε κάθε νέο προορισμό είναι το πόσο “instagramable” είναι το μέρος που θα επισκεφθούν και έτσι επιλέγουν θέρετρα με φωτογενή στοιχεία όπως είναι οι πισίνες υπερχείλισης που προσελκύουν το ενδιαφέρον των followers. Τα resorts του μέλλοντος θα πρέπει να εστιάσουν σε σχεδιασμό που θα προσφέρει το κατάλληλο φωτογραφικό σκηνικό με τον ιδανικό φωτισμό, ξεχωριστή διακόσμηση και μοντέρνα μουσική ώστε εμπνεύσεις περισσότερους χρήστες των social media.
Οι εταιρείες του Ομίλου EUROTEL, με πλήρη εξειδίκευση στον τουριστικό και επισιτιστικό κλάδο μπορούν να σας συμβουλέψουν για τις τεχνολογίες, αλλά και τα wellness concepts που ταιριάζουν στη δική σας επιχείρηση ώστε να ακολουθήσετε τις νέες τάσεις.