ΘΕΜΑ | Μάιος 2019
Η τεχνολογία ως επένδυση για έναν ξενοδόχο και τα λογικά ερωτήματα
Ένας κατασκευαστής “έξυπνης πρόσβασης”, παρέχει στο IT management και κατ’ επέκταση στον ιδιοκτήτη, προτάσεις έτσι ώστε ο τελευταίος να έχει μία σφαιρική εικόνα πριν προχωρήσει στην επιλογή των σωστών προϊόντων για την ιδιοκτησία του.
Οι smart τεχνολογίες και το Internet of Things (IoT) είναι ουσιαστικά τα σημεία αναφοράς για έναν κατασκευαστή ενός ξενοδοχείου, με γνώμονα ότι αυτό θα εκμεταλλεύεται τις τεχνολογικές εξελίξεις προς όφελος τόσο των πελατών όσο και της ιδιοκτησίας. Με βάσει αυτή τη λογική ανάπτυξης, γεννούνται ουσιαστικά ερωτήματα, κυρίως από τον επενδυτή αλλά και τους ανθρώπους που αναπτύσσουν και ενσωματώνουν τις τεχνολογίες αυτές στις μονάδες Φιλοξενίας και Εστίασης.

Πόσο γρήγορα μπορεί η τεχνολογία να δημιουργήσει αποτελεσματικότητα και να μειώσει το λειτουργικό κόστος;
Υπάρχουν πολλές τεχνολογίες που δημιουργούν αποτελεσματικότητα και μειώνουν το λειτουργικό κόστος από την πρώτη μέρα. Στην πραγματικότητα, συχνά οι καλύτερες τεχνολογίες δημιουργούν λειτουργική αποτελεσματικότητα πολύ πριν δημιουργήσουν ανοδική αξία εσόδων. Ουσιαστικά λοιπόν δεν είναι η καθεαυτού τεχνολογία που πρέπει να προσφέρει την οικονομική απάντηση αλλά οι άνθρωποι που συνυπάρχουν με αυτήν.
Μια εταιρεία έξυπνης τεχνολογίας θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει με σαφήνεια τη διαδικασία τόσο για το διευθυντικό προσωπικό όσο και για τους επισκέπτες, οι οποίοι όταν δεν είναι σωστά ενημερωμένοι προς τη χρήση και επιβλεπόμενοι, η πολυπλοκότητα και οι πονοκέφαλοι θα επισκιάσουν την αποτελεσματικότητα που δικαιολόγησε την επένδυση.
Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω την τεχνολογία για το ξενοδοχείο μου, σε σχέση με την προσέλκυση μελλοντικών πελατών; Πώς θα επηρεάσει αυτή η τεχνολογία τη μίσθωση των δωματίων;
Οι ιδιοκτήτες συχνά σκέφτονται την έξυπνη τεχνολογία ως ένα τέχνασμα μάρκετινγκ για να προσελκύσουν μελλοντικούς πελάτες. Αλλά οι τεχνολογίες είναι εκείνες που οδηγούν στις ανανεώσεις και δημιουργούν μια μεγάλη εμπειρία χρήστη. Ενώ τα έξυπνα gadgets μπορεί να φαίνονται δροσερά στις προοπτικές, πολλές φορές οι πιο φανταχτερές και οι πιο αξιόλογες τεχνολογίες δεν είναι οι ίδιες που οι πελάτες χρησιμοποιούν πιο συχνά. Οι τεχνολογίες καθημερινής χρήσης που απλοποιούν τη ζωή των επισκεπτών σας, μπορούν να προσελκύσουν μια προοπτική για μελλοντικούς πελάτες. Αυτές είναι οι τεχνολογίες που έχουν αληθινή, μακροπρόθεσμη αξία.
Για το λόγο αυτό οι μεγάλες εταιρείες του χώρου όπως η ηγέτιδα Oracle Hospitality, προσπαθούν όχι μόνο να απλουστεύουν τη χρήση των εφαρμογών, αλλά να τις έχουν παράλληλα και συμβατές μακροχρόνια, με τις επόμενες εκδόσεις ή άλλα προγράμματα, έτσι ώστε να διευκολύνουν τον ιδιοκτήτη χωρίς να του προσθέτουν επιπλέον έξοδα.
Τι συμβαίνει με την τεχνολογία σε κάθε αλλαγή πελάτη / επισκέπτη;
Οι προγραμματιστές θα πρέπει να εξετάσουν δυναμικά ποια είναι η διαδικασία του on-boarding / off-boarding ως προς τον κύκλο εργασιών, πάντα σε σχέση με τους επισκέπτες του ξενοδοχείο. Πρέπει για παράδειγμα να γίνεται reset ή επανεγγραφή για οποιοδήποτε software, για το νέο κάτοικο; Εάν ναι, πόσο εύκολο είναι να το κάνετε αυτό;
Οι ιδιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης πρέπει επίσης να κατανοούν και να διαχειρίζονται τα δεδομένα που συλλέγονται και να διασφαλίζουν ότι οι συσκευές που τους παρέχονται δεν μοιράζονται πληροφορίες μεταξύ ενοικιαστών.
Η χρησιμότητα μιας τεχνολογικής πλατφόρμας δεν πρέπει να εξαρτάται από τη μακροζωία ή τη διατήρηση του πελάτη. Όχι μόνο πρέπει να προσαρμόζεται για κάθε νέο ένοικο, αλλά πρέπει να βελτιστοποιείται για απλή και αποτελεσματική διαχείριση του κύκλου εργασιών. Να είστε επιφυλακτικοί με τεχνολογίες που απαιτούν νέα εγκατάσταση υλικού, επανασύνδεση ή επαναπρογραμματισμό του υπάρχοντος υλικού.

Πώς γνωρίζω ότι αυτή η τεχνολογία δεν θα γίνει γρήγορα ξεπερασμένη ή ξεπερασμένη;
Καθώς η καταναλωτική ζήτηση αλλάζει γρήγορα, η τεχνολογία σε καταναλωτικό επίπεδο μπορεί να αλλάζει πολύ γρήγορα σε χρόνο – δείτε πόσο συχνά αναβαθμίζουμε τα smartphones μας. Ωστόσο, μία ξενοδοχειακή μονάδα, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στην αναβάθμιση της τεχνολογίας με τους ίδιους ρυθμούς.
Το κλειδί για το ξενοδοχείο είναι η επένδυση σε τεχνολογίες που έχουν σχεδιαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και είναι αρκετά ευέλικτες ώστε να προσαρμόζονται στις αλλαγές της ζήτησης και των μελλοντικών καινοτομιών.

Τυπικά, οι τεχνολογίες που ενθαρρύνουν τακτικές ενημερώσεις λογισμικού είναι πιο προσαρμόσιμες στις μελλοντικές αλλαγές. Στην ξενοδοχειακή βιομηχανία όπου η μακροβιότητα είναι βασιλιάς, ο ίδιος κανόνας θα πρέπει να ισχύει για την παραμονή της τεχνολογίας.
Οι επαγγελματίες συνεργάτες του ξενοδόχου, οι οποίοι ειδικεύονται στην τεχνολογία, είναι οι κατάλληλοι για να βοηθήσουν σε αυτά τα ερωτήματα, συμβουλεύοντας κατάλληλα τον ξενοδόχο.